header to ads



Top 5 - Stylish movies

26631-91

Jag har valt att endast lista moderna Hollywoodfilmer annars skulle det bli helt omöjligt för det finns ju hur många klassiker som helst
Breakfast at Tiffanys, The Thomas Crown affair (orginalfilmen), Citizen Kane. Jag har även valt att räkna bort kostymfilmer annars hade t ex Gosford Park kunnat platsa på min lista.


Talented Mr. Ripley: Miljöerna och kläderna gör att jag vill leva i denna film trots den mindre trevliga handlingen...

Great expectations: Tittar man noga upptäcker man efter ett tag att alla detaljer är gröna... Bara en sån sak. Kläder att drömma om....

A perfect murder: Ytterligare en film med Gwyneth där kläderna och miljöerna gör nästan hela filmen. Sen är det ju inte tråkigt att min favorit Viggo spelar en av huvudrollerna. Skulle desutom kunna tänka mig att hänga någon av tavlorna i filmen hemma på min vägg.

Wall Street: Måste bara nämnas i såna här sammanhang. Välskräddade kostymer i massor!

Cruel Intentions: Äntligen en film där ungdomar inte är hip hopare/street/skatare. Tänk om folk såg ut så i skolorna runt om i landet...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Åh, nu måste jag nog damma av "Cruel Intensions" och titta på den ikväll. Den är perfekt på alla sätt.

Postat av: hotspot

Kristina: Jag var helt eld och lågor när den kom och den var länge min favvo-film nr 1. Helt kalrt värd att se om många gånger...

2005-12-08 @ 10:54:56
URL: http://hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links