header to ads



2005 Året som gått - Kjolar

26631-101

Bohemkjolen: Volangkjolen kom stort våren 2005 och lagom till sommaren hade man nästan tröttnat och bytt ut
boho-kjolen mot ett par sköna cityshorts.
Pennkjolen: Gjorde stark entré hösten 2005 och nu ser man dem överallt!!
Balongkjolen: Som i mindre puffig modell även kan kallas Tulpankjol haussades i de stora modemagasinen, men hade det inte varit för Stella Mc Cartney for H&M hade den troligtvis aldrig blivit så välkänd och åtrådd som den blev 2005.

Kommentarer
Postat av: Britta

Tulpankjol och ballongkjol är ju faktiskt inte alls särskilt lika varandra förutom att de är kjolar då, don't you think? Och ballongkjolens återinträde på modearenan kom ju faktiskt redan innan de första bilderna på Stellas tulpankjol släppts. Jag måste säga att tulpankjolen får all min cred i det här fallet, kanske för att jag var med förra gången ballongkjolen drabbade oss...

Postat av: hotspot

Britta. Jag håller med, visst är det skillnad på ballong och tulpankjolen men jag skulle nog ändå säga att de är lite besläktade med varandra. Och visst fanns det tulpankjolar där ute innan Stella men jag tror att hon spred trenden ut till "massorna" på allvar. Tulpankjolen är nog även min favorit av de två.

2005-12-14 @ 10:57:33
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Otilia

nej, jag älskar min ballongkjol! :)
Hur länge tror du man kan använda den? Innan den känns passé alltså..
Samma sak gällande Feni Spy, jag vill ju så gärna köpen en! :)

2005-12-14 @ 12:40:46
Postat av: hotspot

Otilia: bara för att det var stort 2005 behöver det inte betyda att det inte är det 2006 också. Jag planerar att använda min tulpankjol ett bra tag framöver! Om någon skulle slänga åt mig en Spy bag skulle jag gladeligen använda den också!

2005-12-14 @ 12:59:42
URL: http://hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links