header to ads



What's hot and what's not - Ringning

26631-442

Upp: Åh, höga kragar på
blusar och klänningar känns helt rätt. Perfekt till hösten (jag vet att jag inte får prata om hösten redan men det kan inte hjälpas) då man vill vara lite mer påklädd. Satsa på en söt klänning med hög krage eller en blus med lite ryshig stå-krage. Snyggt är det enda jag har att tillägga!
Mitten: En klassisk rund ringning som varken är för djup eller för hög funkar alltid. Inget avancerat fashion-statement direkt men ingen kan anklaga en för att vara tacky iallafall
Ner: Uppbystade djupa urringningar känns väldigt 90-tal och jag är faktiskt ärligt fövånad över att det fortfarande dyker upp titt som tätt på röda mattan och då snackar vi inte bara på mindre smakfulla glamourmodeller som  t ex Vickan. Visst kan man ha en djup urringning men det kräver en hel del av bäraren och övrig outfit för att det ska kännas helt 100.

PS Den ursöta fyrkantsurringningen funkar fortfarande alldelles ypperligt, speciellt nu när sommaren är här!

Kommentarer
Postat av: Fancy Desire

Fyrkantsringningen är verkligen en favorit, speciellt på söta blusar! Fancy Desire

Postat av: hotspot

Fancy: Håller helt med men den känns ganska somrig så till hösten är det dags för något nytt ;)

2006-06-09 @ 10:21:41
Postat av: Sophie

Pushade uringningar är verkligen ett big no no! Men annars så tycker jag att det där med uringningar är ganska svårt. Man måste utgå ifrån vad man har (kroppsbyggnad osv) Själv vet jag inte riktigt vad jag gillar. Kan tex känna mig lite smått utklädd i en allt för hög krage, trots att det kan vara snyggt på andra:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-06-09 @ 10:34:39
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Ida

Höga ringningar är ju fint.. om man är plattbystad modell.. jag ser ut som en gammal tant med hängpattar i högringat tyvärr ;) men det är fint på andra.

2006-06-09 @ 10:45:24
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Tusset

Ida: Jag håller med dig. Höga ringningar är superfint och jag skulle väldigt gärna kunna ha det på mig... och det kan jag iofs - om jag vill se ut som någons mormor :)

2006-06-09 @ 11:36:56
Postat av: Tilda

fint med höga ringningar på de som inte har några bröst...sant. Om man däremot har lite utfyllnad så är det allra finast med en rund urringning som är litelite djupare än på bilden i mitten.
alla har vi ju olika sidor vi är stolta över och vill visa upp;)

2006-06-09 @ 11:39:22
Postat av: fin

Klassisk rund ringning är sött!

2006-06-09 @ 11:43:53
URL: http://fin.webblogg.se
Postat av: Ida

Tusset- det finns säkert toppar som funkar på storbystade men på mig gör det inte det.
Tilda- jag håller med.

2006-06-09 @ 12:26:03
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: hotspot

Sophie: naturligtvis måste man utgå från sig själv men det gäller ju alla plagg och inte bara ringningar. Jag fattar precis vad du menar, jag har ju en Laura Ashley-blus med precis sån krage och det är inte utan att det känns ltie skumt ävenom jag tycker att det är fint.
Ida: Svarar som jag gjorde till Sophie: naturligtvis måste man utgå från sig själv men det gäller ju alla plagg och inte bara ringningar. Hm, undrar hur jag egentligen passar i den höga ringningen ibland är det ju svårt att vara objektiv mot sig själv

2006-06-09 @ 13:06:10
Postat av: hotspot

Tusset: Och det vill man ;)
Tilda: Hm, ja det är en hel vetenskap det där men jag tycker att det är super sen vet ja ginte vad som passar bäst på vem.
fin: Ja det kan aldrig bli fel!

2006-06-09 @ 13:07:29
Postat av: Carmabell

Men snälla, det är Jessica Simpson? vad hade du förväntat dig? Hon är en tacky bitch :p
Hahaha jag läste en kul notis, vet inte om det är sant eller påhittad men, det ryktas att hon ska spela CJ, Pamela Andersons gamla roll i den kommande Baywatch-filmen. Det påstås då att Jessica skulle ha kommit fram till Pamela Anderson förra veckan och frågade "Hur klarade du av att springa så sakta i öppningsscenen?". Pamela blev då lite förvånad men förklarade sen att det var filmad i slow motion.
Duuh, om det hela skulle vara sant så är Jessica ännu mer blåst, om det är möjligt att vara så korkad.

2006-06-09 @ 14:28:04
Postat av: hotspot

Carmabell: tacky bitch vet jag inget om även om jag kan hålla med om att hon ibland tenderar till smaklös. Så vitt jag vet är det klart att hon ska spela filmversionen av Baywatch så det kanske ligger ngt i historian med Pam trots allt även om jag är tveksam. Hm, lustigt jag tänkte inte ens på det när jag skrev att de var lika.

2006-06-09 @ 14:30:28
Postat av: Anonym

Hej hotspot. vill börja med att säga att din blogg är jättebra. Sen undrar jag om du vet vart man kan hitta skor av märket donna girl i stockholm, utom på have2have eller någon annan nätsida.. tack på förhand!!

2006-06-09 @ 19:59:20
Postat av: Right Now

Hej, jag är lite ny med bloggandet (men inte det jag tänker blogga om) så jag tänkte att jag kanske kunde fråga dig, som har koll på inställningarna på webblogg, om hur man länkar bilder men kan skriva sin egen text? Och hur man får en sådan bra layout som din? Har du pro? Jag vill så fort som möjligt slippa den vanliga standard layouten som jag har nu, som alla wannabe bloggare har.
Sen även om hur man byter stiltext och färg? Går det att göra?
tacksam för alla dina tips :)
Ha det toppen//Rn

2006-06-09 @ 23:07:48
URL: http://rightnow.webblogg.se
Postat av: emma

Håller helt med!

2006-06-10 @ 12:35:55
URL: http://duvetvem.blogg.se
Postat av: hotspot

Anonym: åh vad roligt att höra, tack så mycket! Tyvärr vet ja ginte var de säljer donna girl i sthlm, har faktiskt inte hört talats om märket om jag ska vara ärlig. sorry.
Right Now: Hej du! Skoj att du bestämt dig för att börja blogga. Det är superenkelt att länka text. Skriv din text markera sedan ordet du vill länka och klicka sedan på symbolen som är som en kedja, där skriver du in urlen som du vill länka till och sparar, enkelt som en plätt. Japp jag har pro, vet tyvärr inte hur möjligheterna ser ut till att ändra designen om man har den vanliga gratisvarianten. Har du pro kan du programmera sidan hur du vill med färger och typsnitt etc. Lycka till!
emma: Skönt med lite stöd :)

2006-06-10 @ 15:30:01
Postat av: sanna

Klart jag ska satsa på höga kragar i höst. Jag längtar! Så.. mm.. gosigt :)

2006-06-10 @ 21:08:19
URL: http://sannaf2.blogg.se
Postat av: hotspot

sanna: Åh skoj att du gillar de höga kragarna, jag gillar det skarpt!

2006-06-10 @ 22:35:24
Postat av: Norske meg

Jeg driter vel i hva du sier jeg skal ha på meg.

2006-07-11 @ 11:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links