header to ads



Filippa K med mera

Filippa berättade om kollektionen

Snygga och trevliga Sara Blomqvist

Fina skor


Igår var det alltså pressvisning för Filippa Ks vårkollektion för 2010. Inspirationen var hämtad från 80-talet vilket var omöjligt att ta miste på. Färgchock! Miami Vice! Jag skulle säga att styrkan med vårkollektionen helt klart var kavajerna och byxorna (både på dam och herr).
Jag gillar Filippa K när de fokuserar på det som de kan allra bäst, det enkla, rena och raka. Avskalat ner till ett par grymt snygga byxor och en vit t-shirt med bra passform. Jag tycker att tjejerna (och killarna) som jobbar i Filippa K-butikerna oftast representerar Filippa K-stilen bäst. När jag var inne i butiken på Grev Turegatan häromdagen blev jag otroligt inspirerad av de snygga och trevliga butikstjejerna som såg grymma ut i just ett par av välsittande byxor och en ren vit skjorta. Enkelt på ett skönt avslappnat och lite nonchalant sätt, så vill jag se Filippa K.

Efter Filippa K begav jag mig vidare till Indiskas visning (där jag tyvärr inte fick en enda vettig bild). Kvällen avslutades sedan med middag,
tillsammans med ett glatt gäng, på Restaurang Grodan.

Middag på Grodan


Kommentarer
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Jag gillar också det rean och raka med Filippa K. Skorna var superfina!

Postat av: Giselle

E det oscar spendrup på bild?

2009-09-06 @ 19:48:04
URL: http://www.giselles.webblog.se
Postat av: vibram

Any winds, the fifth brother, and small wind a few people are on deck, surrounded by dozens of brilliant clothing of the man in black, people's eyes focused on one

2011-04-07 @ 09:20:37
URL: http://www.vibramfivefingers.us.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links