header to ads



Louise Goldin - Londons finest?

Louise Goldin S/S 10


Intressantast i London är utan tvekan Louise Goldin (ok, tillsammans med Christopher Kane). Stickmästaren utvecklas varje säsong och den nya kollektionen är enligt mig det bästa hon någonsin visat. Med grunden i Richard Avedons legendariska kampanjbilder för Versace och några snedsprång via bland annat 1990-talets strut-bh:ar a'la Gaultier landar hon i ett uttryck, som hör och häpna, faktiskt känns helt unikt och nytt. Christopher Kane har kännts lite slapp de senaste säsongerna så postitionen som "Londons finest" är helt klart hotad. Vi får väl se vem som tar hem tronen!

Richard Avedon för Versace S/S 1994


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh ja! Louise Goldins kollektioner blir bara bättre o bättre. Varjde säsong sitter jag o tycker "den här är bäst hittills"



Det var hon som fick mig att bstämma mig för att bli knitweardesigner. Hon tar stickat till en helt ny nivå. Önskar bara jag hade råd att köpa hennes plagg bara.

Postat av: Fredrik

Helt ok. Fast hon verkar stenhårt hålla fast vid Body-Con grejen som känns astråkig.

2009-09-21 @ 15:37:43
Postat av: Josephine Aune

Love it!

2009-09-21 @ 17:04:46
URL: http://cestchic.se
Postat av: Aida

vad kul att du gillar kollektionen!!

Louise ar lika spannande och kul som person som hennes klader!

jag har jobbat med Louise for hennes mini kolletion for Ballantyne (presenterades i tisdags den 22.a )har du ngn feedback pa den?

skulle vara kul o hora vad du tycker!

take care.

A.

2009-09-24 @ 16:38:15
URL: http://ilovemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links