header to ads



Hot dog

Ferdinand i glasögon från Oscar Magnusson och Elsa i fluga från Matinique

Foto: Bea Lundborg Av: Karolina Skande


Ingen älskar hundar som jag! Länge har jag velat göra ett modejobb där jag kan förena mina två passioner - mode och hundar. Jag lät därför några av mina favoritjyckar sitta modell när jag skulle göra ett jobb om höstens herraccessoarer i DN. Jobbet publiceras i DN söndag på söndag men redan nu hittar ni ett litet smakprov på
DN.se. Ni skulle bara veta hur kul vi hade det i studion! Är det inte så man dör lite?!

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, eloge till duktiga du. Gud vilken fullträff!

Postat av: Lissie

Du är fan bäst! Jag hoppas att dina uppdragsgivare uppskattar dig!

2009-09-11 @ 13:51:43
Postat av: Lina

haha, elsa är fasen sthlms sötaste hund. fint.

2009-09-11 @ 13:54:32
URL: http://www.nymodigheter.se
Postat av: Victoria Boysen

Bedårande!

2009-09-11 @ 15:13:32
URL: http://boysenillustration.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ha ha vilken underbar idé!

2009-09-11 @ 15:22:55
URL: http://appareo.blogg.se/
Postat av: W

Hunden i hatt är grymt skön.



Minen på hunden som tittar över glasögonen är iofs klockren också.

2009-09-11 @ 16:25:13
Postat av: Att ha det gott

MYCKET fint jobb

2009-09-11 @ 16:44:38
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Mimo (fashion stylist i Paris)

haha helt UNDERBART!

2009-09-11 @ 17:02:49
URL: http://mimostyle.webblogg.se/
Postat av: anna

alltså HAHA, karolina du bara växer och växer... i mitt hjärta alltså. fantastiskt.

2009-09-11 @ 17:29:19
Postat av: Josephine

Jo, jag dör faktiskt lite.Fantastiska!

//J

2009-09-11 @ 18:10:35
Postat av: Stina

Du är otroligt bra på ditt jobb!! Du blandar alltid in något spännande och intressant element, eller twist till dina jobb. Imponerande!!

2009-09-11 @ 18:31:18
Postat av: Julia

Nej ingen älskar hundar som jag! Haha, men underbart underbart styling-jobb!

2009-09-11 @ 20:19:45
Postat av: Marie

Jo, man totaldör lite faktiskt! Helt totalt mode när det är som bäst faktiskt. Jag önskar att min Berner Sennenkille hade fått sporta lite härliga glasögon i DN på sin tid. Han hade lätt varit din bästa modell att styla nånsin. Ja förrutom när han hade rest sig precis när du ville få en perfekt bild, eller när han skulle skaka på huvudet så att de dyra glasögonen gick i golvet, eller när han skulle ta någons sko för att bli jagad i studion. ;-)

2009-09-11 @ 21:15:51
Postat av: Annie - Privatdetektiv

Helt suveränt :D



Hojta om du ska göra ett kattjobb, jag har två stycken modeller hemma ;)

2009-09-11 @ 21:52:01
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: Pepita

Jag älskar bilderna! Är själv en hund & katt älskare så dessa var ju en klar favorit! (hoppas det går bra att jag lånar bilderna, länkar tillbaka till dig)Själv har jag lagt upp en liten film på valpar, ska nämligen skaffa hund :)

2009-09-11 @ 22:30:10
URL: http://pepitalife.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Jag måste säga att jag är lite nyfiken på hur ni som påstår sig älska hundar egentligen ser er lilla vän som. Kompanjon eller accessoar? Jag bara undrar, ni som nu annonserar ut era husdjur till diverse modejobb, varför? Seriöst, varför? Karolina, din blogg är (oftast ;) ) grymt bra, men jag reagerar mer på kommentarerna här ovan. 'Modeller'? 'Bedårande'? :( Det river i hjärtat hos mig, om jag får vara ärlig. Förlåt alla för att vara en 'wet blanket', men för mig som hundälskare, är hunden min polare som jag hellre låter springa i skogen, rulla sig förnöjt i rester av as och skvätta ner mig med lera än att låta honom utklädd i sidenkimono och solglasögon, packas ner i en väska, och få människor att gå "Aaww, that's sooo cuuuute!". :(! But that's just me.

2009-09-12 @ 09:55:37
Postat av: hotspot

Cecilia: Är du emot att ha med hundar i spelfilmer? Eller hundar som jobbar tex polis/narkotika/ledarhundar? Så länge en hund inte lider utan har kul ser jag inget fel i att fotografera dem och tycka att de är fantastiskt söta och underbara att titta på. Sen betyder inte det att man inte kan älska att även vara med hunden en hel dag i skogen och leka och springa. Jag känner personligen alla hundar som är med i reportaget och jag kan garantera att vi hade hur kul som helst (ja allihop, även hundarna) när vi kom på olika godislekar i studion. Sen blir jag nyfiken - tycker inte du att din hund är söt att titta på? Har du inga bilder på din hund hemma?



Jag måste bara visa en annan hundälskar, världskända fotografen Bruce Weber som älskar sina hundar så mycket att han mer eller mindre alltid har dem med på sina bilder - även de han gör för sina kunder. Ser de här hundarna ledsna eller missnöjda ut?



http://limitedhype.com/2009/07/moncler-x-dogs-fallwinter-09-campaign/

2009-09-12 @ 10:29:28
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Cecilia

Hotspot: Tror du missade min poäng men visst. Hundar som utövar en betydelsefull roll som polis-,/narkotika-,/ledarhund har jag inget emot nej. Spelfilmer är också ok (tog ett tag att fundera, men visst), där spelar hunden också en roll. Dessa hundar är tränade i sin sak, yrkesutövare helt enkelt. Nyttig träning och stimulans för en hund.



Om jag tycker min hund är söt att titta på? Självklart! Jag älskade honom som han var så länge han levde. Utan t-shirts, utan keps eller skor. Och på sina egna fyra ben, nere på marken, ja. Fotografier? Många! Som ovan. I sin egen päls, doing his own thing, inte i en studio, inga forcerade poser. Precis som jag skulle ta foton av min pojkvän , familj etc. Som dom är, inte som accessoarer, naturellt och inte tillgjort. Så älskar jag även hundar.



Världskänd fotograf eller inte, det där är ju bara tramsigt. 'Han älskar sina hundar så mycket att han tränger på täckjackor och plåtar dom' Ja, verkligen, en sån kärlek är ju oslagbar. Och som svar på din sista fråga; eh, ja. Men vem vet, i slutändan är det ju alltid människan som bestämmer. I bland dör jag också lite på insidan. Av skam.

2009-09-12 @ 11:30:48
Postat av: hotspot

Cecilia: Jag respekterar att du tycker annorlunda men har dock mycket svårt att få ihop hur du kan tycka att hundar i spelfilmer är ok men inte fotografier av hundar i andra mediala sammanhang. I filmer talar vi om timmar och ibland dagar av forcerade poser i upplysta studios, då är det enligt dig bara bra lydnadsträning, men när det kommer till bilder för en dagstidning där vi i ca 20 min / hund fotograferade dem när de satt, låg, lekte etc, då är det helt plötsligt hemskt? Jaja, vi får väl helt enkelt nöja oss med att vi är oense i frågan. Jag kan bara vidhålla att jag inte anser mig vara en sämre hundälskare bara för att jag tycker att de är söta att titta på när de är fotograferade i en studio.

2009-09-12 @ 12:24:01
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Marie

Jag förstår om du blir upprörd om det framstår som om man (jag) ser hunden som en modeaccessoar. Jag menade nog mer med glimten i ögat att min hund hade varit en "perfekt modell", just för att han för mig var den finaste hunden i världen. Som väl de flesta hundägare känner. Det innebär ju inte att jag skulle argumentera för att sätta hunden under stekande sol och i en dunjacka under fem timmar, bara för att få en "cool" bild. Men jag ser heller inget alls i de här bilderna som Carolna stylat som tyder på något annat än glimten i ögat och välmående hundar därtill. Jag gillar mode och tycker att med tanke på hur många hundägare det finns (som förmodligen också gillar mode) är det här bara något positivt. Förstås så länge man inte gör något som hunden verkar må dåligt av, eller dess hälsa utsatts för risker bara för en modefotografering, men som sagt, jag tycker inte det ens det snuddar vid något sådant här. Det kan snarare mer kännas som liknande dressyr som kanske en "filmhund" övar på. Sitta still på kommando ett litet tag. Titta mot och uppmärksamma sin husse/matte när de påkallar uppmärksamhet.



Jag menade i alla fall inte med mitt inlägg att jag tycker att man ska på ett överdrivet sätt stylta upp sin hund, eller göra något som den inte har rätt kul med själv. Det var mer med glimten i ögat det var tänkt i alla fall.

2009-09-12 @ 13:13:51
Postat av: ettnamn

bara jag som associerar till såna där "roliga" affischer som folk hade när man var liten - med typ en apa som diskar eller sitter på toaletten eller nåt sånt? no offence, bästa modebloggen annars liksom :)

2009-09-12 @ 15:55:18
Postat av: Nina

Haha såå gulligt!

2009-09-12 @ 16:19:47
URL: http://petitfashion.se/
Postat av: Cecilia

Gällande spelfilmer var/är jag mycket riktigt lite kluven. Men varför jag ändå tycker det är ok, är att i filmer är dom ju trots allt sig själva, dom spelar hund. Dom är inte uppklädda i dunjackor och glasögon för att människan tycker det är gulligt, trendigt och/eller skojigt. Det är väl mest det som upprör mig; människor som just använder sitt husdjur som en accessoar. Jag tror dock inte att hundarna i ditt reportage led varken fyskiskt eller psykiskt, min åsikt var ingen personlig anklagelse. Jag menar inte heller att du på något sätt älskar hundar mindre än någon annan. Ville bara poängtera det.



Nu ska jag sluta snattra på din blogg, i alla fall i det här ämnet ;) Tack för responsen dock!

2009-09-12 @ 19:57:28
Postat av: håller med

måste hålla med Cecilia här, djur är inga leksaker, heller inga accessoarer som man ska spöka ut för vinnings skull. detta är ju i vinstsyfte. vad får hundarna för dagsverke? Lite godis? Nej, skäms på dig Karolina, trodde du var mer skärpt än så!

2009-09-13 @ 00:14:31
Postat av: clae shoes

Gentleman?

2009-09-13 @ 07:18:13
URL: http://www.shoes-base.com
Postat av: Marie

"håller med", vad hundarna får för sitt dagsverke? De kanske tycker om att ha sällskap på dagarna, tycker det är kul att få uppmärksamhet till exempel. Och det finns ju många hundar vars belöning för dagsverket (vad det än nu är dom gör, följer instruktioner i dressyr, agility, på en promenad eller annat) är att de blir mentalt stimulerade. Att de behöver fokusera på "sitt", ligg och "stanna" till exempel. Det krävs att de får tänka lite och fokusera, och det är ju bra för en hund, så de inte blir helt ostimulerade och bara ligger. Ser faktiskt inte problemet i det här fallet, över huvud taget.

2009-09-13 @ 11:19:06
Postat av: Antihusdjursbloggen

Det känns sunt att det faktiskt blir reaktioner på sånt här, det visar inte minst kommentarerna i denna blogg. Vi på Antihusdjursbloggen har totalsågat tramset. Det känns inte bra att en i övrigt seriös tidning som DN köper in sånt här.

http://antihusdjursbloggen.blogspot.com/2009/09/dn-tvingar-hundar-upp-pa-catwalken.html

2009-09-13 @ 19:44:57
URL: http://antihusdjursbloggen.blogspot.com
Postat av: anna

hej,



Hej Karolina!



Tipsar gärna om www.hundfotografi.se

Tror att du skulle tycka om många av bilderna där.



Den som känner sin hundkompis vet ju vad den tycker om att göra. En del hundar älskar att vara i centrum, andra vill springa själva och jaga sorkar.En del älskar vatten, andra är livrädda. Hundar är individer. Så länge de inte blir tvingade till något de inte vill, så kan jag inte se något problem med att fota dem.



2009-09-14 @ 09:13:03
Postat av: Anonym

Är det bara jag som har lite problem med citat: "Är det inte så man dör lite?!" Är det ett positivt uttalande eller? Hundarna som du har klätt på roliga kläder är alltså så fina och söta att du dör? Men bara lite? Hur är man när man är död men bara lite?? Dör du inombords då eller? Var är det man dör undrar jag?!

2009-09-14 @ 09:18:02
Postat av: Marie

Kommentaren "Är det inte så man dör lite?!" ser jag mera som ett uttryck för något, i stil med "I'd die for that pizza right now" eller "It's soo cute I just die...". Det är lite som att det regnar katter och hundar, det gör ju inte det, det är bara ett uttryck man använder för att beskriva något eller en känsla.

2009-09-14 @ 11:05:19
Postat av: Anna

Åh, Herregud! Att ni orkar bry er så mycket! Sätt det hela i perspektiv istället.

Hundar är underbara, och varför skulle de fara illa av att bära en fluga i tjugo minuter?

Jag tycker bilderna är väldigt fina och alldeles lagom. Förstår hur man menar med att hundar kan lida av att bo i väskor och bära glitterkepsar, men detta är ju inte samma sak! Tänk på barnen i Biafra, flickor!

2009-09-14 @ 18:11:10
Postat av: Stina

Superfint jobb!

2009-09-14 @ 22:27:07
URL: http://rubia.se
Postat av: Ullis

Helt fantastiskt jobb, kunde inte låta bli att le! Både åt hundarna vars ansiktssuttryck vad klockrena men samtidigt åt din brillians! Detta jobbet tävlar i samma klass som där pensionärerna visade upp solbrillor, också helt fantastiskt! I love love love!

2009-09-15 @ 00:24:28
Postat av: vibram

No matter where in the world, money is always the most effective and direct passes.

Ling Peng went to England on the day, wow gold with Jiang Sen, any wind and will

2011-04-08 @ 07:33:08
URL: http://www.vibramfivefingers.us.com
Postat av: aalas

Great website...and cool article man...thanx for the great post...keep on posting such articles... Resources like the one you mentioned here will be very useful to me! I will post a link to this page on my blog. I am sure my visitors will find that very useful.

2011-08-26 @ 11:49:03
URL: http://www.cigarettes-online.biz
Postat av: Coach Outlet Online

I'm happy I found this blog ! It's very good and thank you for sharing it !

2011-11-15 @ 09:48:21
URL: http://www.mycoachoutletstoreonline.com
Postat av: Coach Outlet Store Online

This is a very good idea! Just want to say thank you for the information, you have to share Coach Outlet Store Online

. Just continue to write such a position. I will be your faithful reader. Thank you again.

2011-12-08 @ 04:21:17
URL: http://www.mycoachoutletstoreonline.com
Postat av: Coach Factory Online

Great Coach Factory Online. A lot of useful information here. I’m sending it to some friends!

2011-12-12 @ 09:49:25
URL: http://www.coachsfactoryonlines.net
Postat av: Coach Factory Outlet

It's good to see this information in your post

2011-12-16 @ 02:18:53
URL: http://buycoachfactoryoutletsz.com
Postat av: coach outlet store

In my experience, most people adore Coach Outlet Store or they hate it, there's not much of an in-between. And that's true of most lines that really go for it when it comes to having a point of view-the more personality a bag has, the wider the gulf between the lovers and the haters becomes. If you need to acquire the focus, you need to sustain the coach outlet store online, which with stylish components that will immediately concoct you appreciably more attracting and outstanding.



2011-12-28 @ 07:06:00
URL: http://www.coachoutletstoreonlinelove.com
Postat av: coach outlet

Attention! coach outlet is offering new products at favorable prices for August. Brighter colors, finer looks and newer designs, all bring you a whole new summer. As a fashion and modern lady, you can never have too many bags but Coach, Coach is a great leather handbags brand. coach outlet store online have different look according to different designer concept.



2011-12-28 @ 07:11:57
URL: http://www.coachoutletcoach-outlet.com
Postat av: louis vuitton sale

Successfully buying products from the louis vuitton sale online now, people can even have handbags as gifts. Time is limited. Just seize the chance.The choices are likely to be basically countless seeing that louis vuitton outlet occurs with the help of completely new and also incredible concepts once in a while.

2011-12-28 @ 07:15:47
URL: http://www.louisvuittonoutletsaletime.com
Postat av: coach factory outlet

No one can deny the shopping at the coach factory outlet is satisfactory. For the low prices and good quality.Coach handbags from the coach factory online are popular now because of the colorful fabric. It is fashionable and beautiful. You can see the opening of the bag like wave, which is its special design.

2011-12-28 @ 07:16:15
URL: http://www.coachfactoryoutletday.com
Postat av: coach outlet online

I heard of

coach outlet online



through the advertisement when I was shopping. And now I often brow the webpage and buy Coach bags online.The

coach outlet store online



are utilized for formal event in company area that will display your excellent taste.Not only does a briefcase make is easier to carry things.

2011-12-28 @ 07:16:55
URL: http://www.coachoutletonlineuscoach.com
Postat av: coach outlet

If you have been to the mall lately and browsed

coach outlet



you may find that a high price tag goes along with just about everything in the mall.You might have seen plenty of greatest quality bags into your entire life span but when it comes to the

coach outlet store online



they are remarkably efficient, versatile and carved bags beyond your imaginations.

2011-12-28 @ 07:33:51
URL: http://www.coachoutletonlinestoretime.com
Postat av: louis vuitton outlet

The choices are likely to be basically countless seeing that

louis vuitton outlet



occurs with the help of completely new and also incredible concepts once in a while.Fashionable, classical and unique,

louis vuitton bags



are really beautiful. The quantity is limited, hurry to buy one for yourself.

2011-12-28 @ 07:39:03
URL: http://www.louisvuittonoutletbagsu.com
Postat av: louis vuitton uk

The latest fashion collection contains those bags suitable to be worn in both casual and formal environment. We provide the best quality

louis vuitton uk



with the most reasonable price we can offer as you see in our online store.If you want to catch up to the latest vogue, having

louis vuitton



Handbags of the latest styles can absolutely satisfy you.Just visit LV outlet webpage and select the most suitable products for yourself.

2011-12-28 @ 08:38:18
URL: http://www.louisvuittonuk-outlets.org.uk
Postat av: coach factory outlet

coach factory outlet is famous for the discounts it offers. Latest coach purses and sunglasses can be purchased at discounted rates from this coach outlet store.You can find all kinds of coach bags whatever you chose which one in coach factory outlet online will never be out of fashion. Not only they have many nice and design styles, but also made from the finest leather and fabric.

2011-12-28 @ 09:47:28
URL: http://www.coachfactoryoutletonlinecool.com
Postat av: louis vuitton uk

More and more people can afford louis vuitton uk, not to say they are on sale. Price is not equivalent with value,they own classical style, fine materials, elaborate technique.If you want to catch up to the latest vogue, having louis vuitton Handbags of the latest styles can absolutely satisfy you.Just visit LV outlet webpage and select the most suitable products for yourself.

2011-12-28 @ 09:47:56
URL: http://www.louisvuitton-days.org.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links