header to ads



Best of NYFW


Agnes sätter verkligen huvudet på spiken. Jag har då aldrig sett på maken till många små chica coctailfodral... Trots det har jag lyckats att hitta fem favoriter från veckan.

- Marc Jacobs När han är bra då är han bland de bästa, när han är dålig är han bland de sämsta. Den här säsongen gick det vägen!
- Calvin Klein För mig handlar det om texturen. Jag vill typ stoppa plaggen i munnen - och ha dem på mig på samma gång.
- Rodarte Trots att jag upplever kollektionen som en upprepning av föregående säsong kan jag inte sticka under stolen med att systrarna Mulleavy är exceptionellt begåvade. De långa dramatiska svarta klänningarna var bäst och jag kan inte vänta tills jag får se någon av dem på första bästa Hollywoodmatta.
- Proenza Schouler Vanligtvis är Proenza Schoulers kollektioner extremt stringenta och väldigt sammanhållna. Den här gången känns det något mer anarktistiskt och jag inte riktigt avgöra om det är något bra. Den Back-liknande (ni minns väl kollektionen med alla knutar, AW 07?) vita skjortklänningen är dock så fin så att hela kollektionen platsar på min lista.
- Threeasfour I New York känns Threeasfour geniala, jag är inte lika övertygad om att känslan hade varit detsamma om vi befann oss i Paris...

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag tycker Rodarte's kollektion är kvinno förnedrande. Vilken kvinna vill vara "inlåste" i dessa plagg. Jag håller med om att kollektionen är vacker och begåvad. Men vad signalerar egentligen dessa kläder? Tycker det känns otroligt bakåt strävande och är förvånad över att kollektionen möttes med en sådan posetiv kritik.

2009-09-18 @ 12:59:10
Postat av: emma

"Vilken kvinna vill vara "inlåste" i dessa plagg" - jag skulle gärna vara det. Vad tycker du att det säger om mig Louise?

2009-09-18 @ 14:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links