header to ads



Konstnärer inspireras av Claudia Schiffer (och Kitty?)

Kitty-estetik


Claudia tolkad av Jake och Dinos Chapman


I senaste numret av Harpers Bazaar har en handfull konstnärer fått tolka Claudia Schiffer. Projektet som går under namnet "Capturing Claudia" inkluderar samtida konstnärer som Keith Tyson, Jason Brooks, Gillian Wearing and Marc Quinn. Claudia själv är väldigt konstintresserad och sitter på en gedigen samling som bland annat inkluderar verk av Andy Warhol, Damien Hirst och Louise Bourgeois. Jake och Dinos tolkning av Claudia får mig oavkortat att tänka på de fantastiska äventyrsböckerna om Kitty som jag slukade som ung.


Äventyrsböckerna om hjältinnan Kitty



Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, nostalgi!! Just de Kittyböckerna har jag hemma - de tre hörde till mina favoriter!

2009-10-13 @ 15:37:36
Postat av: Cecilia

Haha och jag har Nyckelmysteriet, åh vad kul!!!

2009-10-15 @ 17:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links