header to ads



Hotspot top 10 - S/S 07 visningar

S/S 07
Egentligen är det lite tidigt att snacka vår men jag kan bara inte hålla mig borta... Nu har jag gått igenom alla S/S 07 visningar och det är dags att göra
listningen över Hotspots favoriter.

1. Bottega Veneta - Bottega Veneta gjorde enligt mig visningen som Balenciaga gjorde F/W 06, den mest minnesvärda med andra ord. En enkel och okonstlad visning men ändå med perfekt i val av färgersnitt och material. Modern men ändå så tidlöst vacker!
2. Sophia Kokosalaki - Jag älskade Sophias visning. Egentligen egentligen egentligen kanske hon inte riktigt förtjänar en sån topplacering men jag är helt såld på de söta små klänningarna!
3. Stella McCartney - Stella blir enligt mig bara bättre och bättre. Jag bara älskar de korta små puff-byx-dressarna och de härliga färgerna azurblått och smaragdgrönt!
4. Preen - uääh vad bra det här är. Den ljust blå/grå tonen kommer att bli sommaren favorit! Så enkelt och fräscht men ändå underbara moderna silhoutter. Jag bara älskar det!
5. Behnaz Sarafpour - Jag älskar det enkla, skira och välskräddade där detaljerna gör hela skillnaden och det är precis så Behnaz visning är! Underbar!
6. Thakoon - Den röda tråden på mina favoritvisningar är ganska solklar. Ljust, kvinnligt, enkelt och sofistikerat!
7. Rick Owens - Lite mer exprimentellt men detaljarbetet, färgerna och materialvalet är helt enastående!
8. Prada - Älskar älskar älskar det superkorta (även om det inte är något jag själv skulle drömma om att bära). Färgerna är förvånande mörka men det funkar som vårkollektion i kombination med modellerna och material.
9. Oscar de la Renta - Väldigt modern Jackie O. Superkvinnligt och sött! Oscars klänningar kan man inte annat än att älska!
10. Proenza Schouler- Proenza gör "bärbara" kläder och det finns en rad med saker som skulle kunna lyftas direkt från catwalken in i min garderob.


Kommentarer
Postat av: Martina

Hej! Jag ska troligtvis sälja ett par cognacs färgade ridstövlar med mossgröna lackdetaljer från proenza schouler so jag köpte i sydney i våras. Super fina. Jag älskar dem men trivs inte riktigt i dem och har därför införskaffat ett par andra. De är använda kanske 10 gånger. strl 38,5. Ganska små i storleken och pasarutmärkt med en sula i om man vill ha de eftersom att sulan på själva stöveln är väldigt tunn. Om du är intresserad elleer du vet någon annan som är de. Hör av dig till mig! /Martina

2006-10-20 @ 13:15:31
Postat av: Martina

Kom mitt inlägg angående mina proenza schouler ridstövlar med nu?

2006-10-20 @ 13:26:53
Postat av: jen

Åh, så mky vackert! Håller med dig om Bottega Veneta...Finast! Och Sophia K's klänningar vill jag gärna skutta runt i i vår och sommar!

Postat av: Madde

Det verkar verkligen som att det smala och det breda skärpet i midjan håller i sig, det finns där på nästan alla s/s visningar.

jag håller förresten också fullständigt med dig om att Bottega Veneta hade den finaste kollektionen, alltihop skulle absolut kunna få hängas upp i min garderob.:)

2006-10-20 @ 13:32:39
Postat av: frida

Man hinner knappt njuta av sina fina nya höst/vinterkläder innan man börjar sukta efter vårkläderna (måste lära mig att njuta mer för stunden)

Håller med om att Bottega Veneta är en fullträff!

2006-10-20 @ 13:35:12
Postat av: annavictoria

Proenza och Stella är underbara! Väldigt snygg sammanfattning här, Hotspot..

Men hur i all världen kan du utesluta Marc? Hans vårvisning är helt fenomenal och underbar, tycker jag!

2006-10-20 @ 13:37:55
Postat av: Sophie

Försöker faktiskt hålla mig borta från alla våren 07´s visningsbilder! Tänker just nu bara frossa i härliga mössor, hanskar, kappaor och sist men inte minst pälsdetaljer som denna höst och vinter erbjuder!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-10-20 @ 13:45:10
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Sussi

Hej hotspot tjejjen. Jag undrar vart man kan få tag på MJ-äpplet förrutom på E-bay?

2006-10-20 @ 14:19:01
Postat av: Emma

Safirer är blå och smaragder gröna ;)
Prada är nog min favorit men det beror mest på dem blå klänningarna, min älsklingsfärg :)

2006-10-20 @ 14:19:11
URL: http://lillaemma.webblogg.se/
Postat av: Sussi

Var kan man få tag på MJ äpplet förrutom på e-bay`?

2006-10-20 @ 14:51:25
Postat av: Adina

Aw, längtar till våren..

2006-10-20 @ 15:01:09
Postat av: Marie

Jättesöt "hängsel-byx-dress" i ljusblågrå. Håller med dej om listan, har kollat lite på style.com, däremot gillade jag inte Pradas, synd för det brukar jag. Stella McCartney vann mitt hjärta. Hon är ju bara för underbar. Snyggt inlägg iaf, BRAVO HOTSPOT!!

2006-10-20 @ 15:31:27
URL: http://Hallonpure.webblogg.se
Postat av: Deeana

jag måste bara säga att du är helt otrolig när det kommer till kollage.

2006-10-20 @ 15:35:06
URL: http://blackandwhite.webblogg.se
Postat av: Ida

Vi kanske oxå hade tänkt att göra ett favvovisnings inlägg.... jättekul att se vad andra gillade.

Stella yes.. jag håller med om den gillade jag precis som Prada.. jag gillar ju kort kort ;) sen har jag lite andra favvisar.

2006-10-20 @ 15:39:19
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Pernilla

Hej! Jag undrar vad du tycker om Mulberry Antony i färgen oak? Är det något man kan satsa på eller är jag helt ute och cyklar, tycker att den är fin.

2006-10-20 @ 15:46:00
Postat av: Sussi

Pernilla: Tycker du väskan är fin ska du såklart köpa den, inte baserat på vad Hotspot tycker.

2006-10-20 @ 16:17:18
Postat av: Lisa

Har drömt efter Oscar de la Renta klänningen sen jag såg den på visningen - tänk att gå på studentbal i den?

2006-10-20 @ 16:37:46
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: sura tanten

Ser ut att bli en trevlig vår och sommar:) Fast det känns såotroligt avlägset, men snart är vi väl där.

2006-10-20 @ 16:59:05
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Martina

Skrev inte min mail adress. Om någon här är intresserad av ett par cognacsfärgade proenza schouler ridstövlar med lackdetaljer! Maila mig på [email protected]

2006-10-20 @ 17:01:06
Postat av: Amanda Ek

Måste berömma dig, du är riktigt grym på Photoshop.. sån inspiration!

2006-10-20 @ 17:37:57
URL: http://www.commo.se
Postat av: hotspot

Martina: Åh de låter superfina, man skulle ju gärna se bilder. Maila gärna!
jen: Japp man kan inte annat än att längta till våren ;)
Madde: ja åhhh tänk om man fick hela kollektionen! Det ska jag drömma om inatt :)
frida: Ha ha ha, ja det blir lätt så att när det är höst längtar man till vårmodet och när det är vår höst....
annavictoria: He he, Marc var med på bubblar listan men åkte ut inte så mcyket för att kollektionen inte var utan mer för att jag börjar ledsna på Marc-hypen, töntigt men sant....
Sophie: He he, jag vet allt att även du sneglat lite på vårmodet.... ;)
Sussi: Tyvärr blir det nog svårt, det finns inte att köpa i Sverige eller på ngn webbshop som skeppar till Sverige så har man inte USA connection är det krångligt...
Emma: Naturligtvis... Tack ;)
Adina: Ja usch får man göra det redan?
Marie: Jag vet den är helt sjukt fin!!! Bästa ur hela den kollektionen som rakt igenom håller mcyket hög nivå! Ja Stella blir bara bättre och bättre dag för dag...
Deeana: Nämen tackar!
Ida: Ha ha, ja jag hade blivit förvånad om vi hade samma 10 favoriter ;)
Pernilla: Jag älskar Anthony men jag håller med Sussi, gillar du den så spelar det ju egentligen ingen roll vad jag tycker :)
sussi: Agree!
Lisa: Har ingen aning om vilken av klänningarna du menar men eftersom jag älskar alla så kan jag instämma iallafall!
sura tanten: Jag håller med
Martina: Maila gärna!
Amanda Ek: Åh tackar tackar :)

2006-10-20 @ 18:00:49
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Pernilla

Okej :) Men jag tänkte bara höra vad Hotspot tycker. Kan ju vara kul att veta :)

2006-10-20 @ 18:15:11
Postat av: hotspot

Pernilla: Ja det är klart, jag tycker oftst också att det kan vara skoj att se vad andra gillar. Jag kan sga så mycket som att jag gillar Mr Anthony!

2006-10-20 @ 18:16:35
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Pernilla

Tänkte bara fråga en till sak, ang ridstövelmodet. Kan man ha riktiga ridstövlar?

2006-10-20 @ 18:17:08
Postat av: hotspot

Pernilla: Det skulle jag nog säga är väldigt beroende på ridstöveln...

2006-10-20 @ 18:25:51
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Pernilla

Okej, tack för alla svar :) Ps. Jag älskar din blogg! :)

2006-10-20 @ 18:30:20
Postat av: Ida

tur är väl det egentligen.. tris om alla hade tyckt samma det är alldeles för mycket folk redan ;)

2006-10-20 @ 19:52:39
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Divina

värt att notera att vogue gjort en likadan lista men att de placerade alexander mcqueen på första plats. lite kul iom att de inte är med på din top 10. hela listan finns på bloggen

2006-10-20 @ 20:50:45
URL: http://www.divina.blogg.se
Postat av: hotspot

Pernilla: TAck vad roligt!
Ida: Ja verkligen!
Divina: jag vet, jag har sett den. Det här är en helt subjektiv lista på vilka visningar som jag gillade och inte vilka Vogue eller någon annan gillade. Jag tror inte att vi hade en enda visning gemensamt men det var inte heller syftet. Jag tycker att AmcQ visningen var spekakulär men inte min stil. Något kan ju vara bra även om det inte är något som känns som ens egna stil.

2006-10-20 @ 22:22:56
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links