header to ads



What are you wearing?

26631-448

Jeans, jeans, jeans... Något man aldrig kan ha för många av, och äntligen har även folket "over there" fattat vilken modell det är som gäller - stuprör - vilket har resulterat i en uppsjö av nya märken där den ena modellen är smalare och tajtare än den andra. Vilka kändisarnas favoritstupisar är får ni självklart reda på här på Hotspot!

Övre raden
Kate Moss: Drottningen av skinny jeans! Kate brukar använda jeans från
Sass & Bide, Superfine och J Brand. Få passar väl så bra i de superslimmade jeansen som Kate så mitt tips till alla lite mer normalbyggda är - desto mörkare jeans desto mer slimmande är effekten.
Sienna Miller: Sienna var inte heller sen att haka på skinny-trenden och hon syns allt som oftast i jeans från Frankie B som med sin superlåga skärning lämpar sig bäst för folk med platta magar och smala höfter.
Lindsay Lohan: Ok, britterna har fattat galoppen men sen i höstas har även de supersmala jeansen dykt upp på de unga och hippa it-tjejerna i LA. Lindsay satsar på jeans från Tsubi som är så tajta så att de hade kunnat vara påmålade direkt på kroppen. Om du inte är en naturlig pinne är dessa jeans kanske inget att satsa på.

Nedre raden
Kirsten Dunst: Kirsten är naturligtvis med i leken och kör stenhårt på Sass & bides frayed Misfits. Sass & Bidesen är otroligt "cleana" och känns lättast igen på den minimala vita lappen på fickan.
Mischa Barton: Miss Barton kör här på ett par lågprisjeans från Miss Sixty (all heder åt Mischa). Vita stupsiar är ett utmärkt alternativ om du inte vill känna dig som en rockpundare utan aningen mer glammig. Jag höjer dock ett varningens finger, de som klär i vita stupisar kan räknas på en hand...
Sarah Jessica Parker: SJP är cool så hon hänger naturligtvis med i svängarna, hennes favvo-märke när det kommer till smala jeans är LA baserade märket J Brand som verkligen syns på var och varannan kändis just nu. Vill vara en i gänget, och då menar jag Hollywood-gänget, är det J Brands som gäller!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Nu skriver jag till alla snälla bloggerskor. Eller iaf fyra (Ytligheter, Tvillingarna och DIG). Ska jag satsa på ett par MJ012 i svart? Kommer de att hålla säsong efter säsong. Osäker på om jag vill lägga så mycket på ett par solglasögon...när det finns på H&M urbilligt. HM. Jag vill ha dem, men jag behöver himla bra övertygning för att klicka hem dem...HJÄLP!! ;)

2006-06-12 @ 14:58:14
Postat av: Cicci

Vilken fin jacka SJP har!!

Postat av: hotspot

Andrea: Åh svårt, det är alltid klurigt att svara på hu rlänge något kommer att "funka", solisarär ju väldigt trendkänsligt så ena sommaren kan det vara små solisar med caféglas och strass och nästa kan det vara stora mörka solglasögon utan detaljer som gäller. Gå på magkänslan är enda rådet jag kan ge....
Cicci: Visst är den fin! Precis en sån skulle jag "behöva"

2006-06-12 @ 15:18:56
Postat av: Ida

Jag gillar verkligen Tsubi jeansen och de har legat på önskelistan sen förra sommaren.. tyvärr är jag lite för snål för att slänga ut över 2000spänn för ett par jeans som sitter lika bra som mina Cheap Monday jeans för 400kr... fast ett par schyssta jeans borde jag kanske skaffa.

2006-06-12 @ 15:45:11
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Ida

Hur pass länge håller stuprören? De lär väl hålla lika länge som de vida jeansen, och det är ju några år...

2006-06-12 @ 15:59:18
URL: http://ajdas.blogg.se/
Postat av: Awall

Någon som vet vilket märke det är på SJP' jacka? Grymt snygg!

2006-06-12 @ 16:11:28
Postat av: Mandi

Jag syr in mina egna jeans. Då är det säkrare att de sitter som skuret.

2006-06-12 @ 16:42:39
URL: http://applepaj.blogg.se
Postat av: SandyPandy

Snygga jeans där!
Spana in min nyya blogg, www.sandypandy.webblogg.se

2006-06-12 @ 16:43:14
URL: http://www.sandypandy.webblogg.se
Postat av: Annie

använder bara stuprör, älskar det, & det är det enda som passar min figur :)

2006-06-12 @ 17:32:50
URL: http://www.poplockar.webblogg.se
Postat av: Sophie

Vilket är ditt favorit märke när det kommer till stupisar? Själv älskar jag mina Roxy från Seven!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-06-12 @ 17:45:46
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: natalia

bara så du vet så är det inte kirsten dunst på undre raden det är ellen pompeo från greys anatomi

2006-06-12 @ 18:02:21
Postat av: anna

bara så du vet så är det inte kirsten dunst på undre raden det är ellen pompeo från greys anatomi

2006-06-12 @ 18:02:35
Postat av: kristin

när blev miss sixty lågprisjeans?!

2006-06-12 @ 18:32:55
Postat av: maria

jag provade ett par vita på hm idag. saken är den att dom var ca 2cm för långa vilket gjorde att dom såg knäppa ut på mig. är det ngn som har samma "bekymmer"? andra hm jeans är lagom på längden.

2006-06-12 @ 18:46:32
Postat av: hotspot

Ida: Jag tycker också att det är vansinne med jeans för över 2000 kr men ibland måste man lyxa till det :)
Ida: Hm, svårt att säga de har ju varit poppis i ett bra antal år nu men jag tycker inte att det känns som om de är på väg bort så man behöver nog inte vara orolig för att slösa bort en massa pengar på ett onödigt köp om man köper ett par
Awall: Nope, sorry
Mandi: Eh jeans känns ju typ hur svårt som helst att sy så du måste verkligen vara duktig...
sandypandy: ha ha, jag ska försöka titta in vid tillfälle
Annie: Jag gillar också stuprör även om jag nog egentligen inte har den mest lämpade figuren...
Sophie: ACNE!!
natalie: oopps då måste stället där jag hämtat bilden ochså skrivit fel... Ja ja, det är lite likt kirsten onekligen..
anna: Hm är du månne samma person som natalie annars är det mycket scary att 2 pers skrev exakt samma inlägg...
Kristin: sen den dagen man jämför med jeans i 2500-3000 kr klassen
maria: Åh det är inte så svårt att lägga upp jeansen så det går lätt att fixa till. Jeans är ju ofta för långa (sydda för smala modeller som är 1.90 och väger 45 kilo ;) )

2006-06-12 @ 19:01:58
Postat av: Mandi

Nej, faktiskt inte. Mamma gjorde det. Hon sa inget om att det var svårt. Hon föreslog själv att hon kunde sy in båda paren.

2006-06-12 @ 19:15:36
URL: http://applepaj.blogg.se
Postat av: hotspot

Mandi: Ah, syr in... Jag trodde du skrev att du sydde dina egna jeans alltså från scratch. Ja ja, sy in jeans har jag ägnat mig åt en hel del också i mina dagar... :)

2006-06-12 @ 19:19:08
Postat av: Piraya

De har faktiskt snygga jeans på Gina Tricot! De har ett eget märke om jag minns rätt.
Deras modell "Wendela" (kostar bara en 500-lapp) som finns i vitt och grovt blått sitter jättebra på mig. Jag är smal har svårt att hitta jeans som sitter snyggt och inte bara hänger, men de jeansen satt.
Bra budgettips :)

2006-06-12 @ 20:32:08
Postat av: Vendela

Jag ÄLSKAR mina Misfits! Mina är svarta och kanske inte superbra nu på sommaren men passformen är total.

2006-06-12 @ 20:32:13
URL: http://VendelaL.blogg.se
Postat av: Piraya

("Wendela" är alltså stuprör)

2006-06-12 @ 20:33:27
Postat av: Ella W

Min favorit nu är jeansen från Åhlens! Tack för tipset, hotspot! Jag har faktiskt provat en gång sass&bide. Tur att de inte passar mig alls. Så slipper jag slösa pengar på fel saker :-)
Nu är jag sugen på att prova Serfontaine. När kommer de till sverige?

2006-06-12 @ 23:40:26
Postat av: Karin

anna: det är kirsten..

2006-06-12 @ 23:47:25
Postat av: hotspot

Piraya: Åh tack för tipset! Jagär ju allt annat än trådsmal så det kanske inte är en modell för mig men det är alltid bra att få tips, speciellt om ngn annan frågar om bra budget-stupisar!
Ella W: Åh mina med :) Skulle också vilja prova serfontaine

2006-06-13 @ 07:23:30
Postat av: Mandi

Oh, gud nej. Sy helt egna?
Nej,nej. Som sagt. Bara sy in.
Eller tja..mamma syr in dem ;)

2006-06-13 @ 11:20:02
URL: http://applepaj.blogg.se
Postat av: hotspot

Mandi: Ha ha ha, vad skönt då har vi rett ut det :)

2006-06-13 @ 13:10:53
Postat av: natalia

nej men var deet inte en annan bild igår ?
för på denna så är det kirsten .
hmm tänker erkänna att jag och anna är samma men det viste du redan skrev först mitt riktiga namn kom sedan på att jag kanske skulle skriva fejk namn och försökte gå tillbaka och ändra men blev fel .
hhahahah misslyckat men tack för en JÄTTEbra blogg något som jag hade uppskattat att läsa mer om är designers och modeller i masssor
/natalia denna gången med riktigt namn

2006-06-13 @ 21:59:38
Postat av: hotspot

natalia: Du har helt rätt, jag bytte bilden. Kunde itne hitta någonstans där jag kudne verifiera vem det verkligen var. Ha ha ha, ja ibland blir det lite knasigt, lätt hänt! Åh vad roligt att du gilalr bloggen, tack så mycket :)

2006-06-14 @ 08:00:47
Postat av: Hanna

åh! tsubi är så söta! ;)

2006-06-14 @ 09:32:26
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: hotspot

Hanna: Ha ha ha, ja lite faktiskt :)

2006-06-14 @ 11:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links